08. Alldeles för trött

Jag kunde ju inte säga

Att han såg ut som en kille som jag låg med en gång när

Jag var alldeles för trött att

Säga nej

Men jag har pratat med dig hela natten,

Som vi brukade ibland

När vi var alldeles för trötta för att

Göra något annat


Du sa att egentligen

Så är vi ju bara i början av våra liv

Men då sa jag att

Om vi dör i morgon är vi gamla idag

Du höll med och

Sa att jag är en av de vänner du haft längst

Och ändå känner du inte mig

Och jag vet inte längre vem du är


Du tänker och är äldre än jag

"Tankarna tar slut till jul", sa du

Jag tänker hela tiden, ibland

Tänker jag på dig och hur

Våra liv hade sett ut om jag hade stannat

"Vi pratar nästa helg, över en flaska vin"

Eller två

Just nu är han alldeles för trött

För det här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0