03. Det hon skrev om dig då

Jag läste vad hon hade skrivit

I hans gästbok på Internet när hon var full

Och jag vet inte varför

Men jag sparade det

För jag tyckte att det var fint

Då var jag liten, då visste jag ingenting

Om relationer och kärlek

Om kyssar

Och det gör jag kanske inte nu heller

Men jag vet att det är fult och äckligt

När det gör ont, i hjärtat och i kroppen

Och hon skrev

Du är inte värd det

Du

Du


Och då önskade jag att jag var hon

Och hade hjärtesorg som alla tjejer i den åldern har

Men nu önskar jag

Att jag var någon annan

Och att jag inte hade något hjärta

Och att jag inte hade en söndertuggad kropp

Som var full och trött

På honom

På dig

Du är inte värd det

Du

Du


Och igår raderade jag det hon hade skrivit

För jag ville inte se det mer,

För nu vet jag att det är fult och äckligt

Att veta att det alltid varit du

Du

Du


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0